Författare Ämne: När startar Rymdresan?  (läst 3866 gånger)

Mikael Sandell

• Administrator
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
När startar Rymdresan?
« skrivet: 04 september, 2012, 08:40:22 »
Just nu pågår sluttester av systemet, där vi arbetar med att lokalisera och rätta till eventuella fel som smugit sig in. Eftersom vi har hittat en del som behöver åtgärdas (både när det gäller mjuk- och hårdvara) tar det lite längre tid än tidigare planerat. Vi tror dock att allt är på plats och rullar som det ska till den 17:e september, och då skickar vi ut information och inloggningskoder till alla som har förbeställt.

« Senast ändrad: 03 oktober, 2012, 13:41:16 av Mikael Sandell »

Mikael Sandell

• Administrator
  • Seniormedlem
    • Visa profil
SV: Rymdresan startar den 17:e september
« Svar #1 skrivet: 17 september, 2012, 08:11:07 »
Starten är framskjuten till den 24:e september 1:a oktober!

Trots intensivt arbete är vi tyvärr ännu inte klara med de delar som vi har blivit tvungna att ändra på. Därför måste starten skjutas framåt ytterligare tills vi säkert vet att allt fungerar som det ska.

Citera
Dessvärre är det flera delar som behöver skrivas om för att det ska fungera som det är tänkt, därför tvingas vi tyvärr skjuta fram lanseringen ytterligare en vecka. När allt är på plats och rullar som det ska skickar vi ut information och inloggningskoder till alla som har förbeställt. Information om hur övergången från Månresan går till skickas då samtidigt till alla som använder (och har använt) Månresan.

Beklagar verkligen förseningen!
« Senast ändrad: 24 september, 2012, 10:10:07 av Mikael Sandell »

Mikael Sandell

• Administrator
  • Seniormedlem
    • Visa profil
SV: När startar Rymdresan?
« Svar #2 skrivet: 03 oktober, 2012, 14:08:45 »
Trots ett flertal optimeringar och omskrivningar av kod samt utökad serverkapacitet har vi ändå inte lyckats komma upp i acceptabel snabbhet i systemet (det går alldeles för långsamt vid belastning). Därför har jag nu tvingats ta det svåra men mycket nödvändiga beslutet att byta ut hela ramverket för applikationen. Detta medför dessvärre att lanseringen nu skjuts framåt ytterligare, säkerligen minst en månad.

Detta är givetvis mycket beklagligt för er som väntar, men även för mig personligen (både tidsmässigt och ekonomiskt). Att inte nå fram trots långa arbetsdagar under lång tid är inte direkt upplyftande.

Men skam den som ger sig. Måste dock ta ett par dagar ledigt från detta nu för att kunna ladda om batterierna, sedan är det bara att ta nya tag ... :boxing:

/Mikael

Mikael Sandell

• Administrator
  • Seniormedlem
    • Visa profil
SV: När startar Rymdresan?
« Svar #3 skrivet: 28 november, 2012, 15:41:25 »
Det går framåt men långt ifrån så snabbt som jag skulle vilja. Tyvärr är inte heller det nya ramverket tillräckligt snabbt, så jag tvingas nu skriva om stora delar av detta också. Detta medför att lanseringen tyvärr måste skjutas fram till början på januari 2013.

Jag håller på att titta på möjligheten att snabbt ändra på Månresan så att ni som väntar kan påbörja er resa där, men jag måste få återkomma om det om någon vecka.

Hoppas att ni har överseende med detta och inte tappar modet. Det kommer att bli så himla bra när det är klart, jag lovar.

Tack för ert tålamod!
« Senast ändrad: 28 november, 2012, 15:43:26 av Mikael Sandell »